Pura Vida - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu Pura Vida - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

Pura Vida

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

08 April 2013 | Costa Rica, Liberia

Hola familia, amigos y otras personas,

Cómo están? Yo estoy muy bien!
Ik dacht ik gooi er even wat spaans doorheen aangezien jullie me bij mijn vorige reis steeds vroegen of ik nou wel iets leerde daar.
Mijn spaans gaat steeds beter maar het is wel nog heel lastig allemaal omdat ze hier vreselijk snel praten! Het luisteren gaat steeds gemakkelijker maar het praten is nog een enorme opgave!

Ik zal nu allereerst mijn titel even uitleggen.. ''Pura Vida'' is namelijk het motto van Costa Rica. Pura Vida heeft verschillende betekenissen je kunt het bijvoorbeeld gebruiken bij het groeten van vrienden, bij het afscheid nemen, bij het antwoorden op de vraag hoe het met je gaat, bij het meemaken van iets bijzonders en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Costa rica bevalt prima al is het wel een hele omschakeling als je net uit hawaii komt! Ik moet hier namelijk echt leren relaxen (en geloof me dat klinkt makkelijker dan het is) doordeweeks ga ik namelijk alleen maar naar school en verder hang ik een beetje bij het zwembad of duik ik af en toe met een surfboard de zee in, en ook dat is heel verschillend als in hawaii.. de golven zijn namelijk weer heeeeel anders natuurlijk, dus ik moet vooral blijven oefenen!
De reden waarom ik doordeweeks niet veel kan doen is omdat alles heel ver weg ligt van Tamarindo. Costa Rica is natuurlijk enorm groot en je moet soms 8 uur in een busje om iets moois te kunnen zien.
In het weekend probeer ik daarom ook veel leuke dingen te plannen die wat verderweg zijn. Afgelopen weekend zijn we op een boot geweest, met ongeveer 25 mensen van EF, dat was erg leuk! Rond een uur of 1 gingen we aan board, overal op de boot lagen zitzakken waar je heerlijk in kon gaan liggen en we kregen ook wat hapjes en drankjes, dus het was prima uit te houden! Onderweg zagen we nog wat vliegende vissen en een zeeschildpad en we sloten de dag af met een prachtige zonsondergang! De zonsondergangen hier in Tamarindo zijn bijzonder mooi,de lucht kleurt soms is tientallen kleuren, daarom zijn we vaak aan het einde van de middag te vinden op het strand om te genieten van het prachtige plaatje!

Iets anders waar ik ook veel aan moet wennen hier zijn alle dieren. Op Hawaii had je namelijk helemaal geen dieren (hooguit wat tijgerhaaitjes in de zee, haha). Maar hier zit het vol met: Apen, leguanen, wasberen, stinkdieren, slangen, vogelspinnen, schorpioenen, muggen (en andere enge insecten), vogels en gekko's. En al die dieren hebben er ook geen probleem mee om even een kijkje te nemen in je kamer.
Vannochtend stond ik op en zat er ineens een dikke schorpioen naast mijn deur.. en aangezien ik in Nederland al bang ben voor een klein spinnetje.. kun je je vast wel indenken wat mijn reactie was!

Ondanks alle tegenvallertjes ben ik optimaal aan het genieten van dit heerlijke land, ik heb al veel leuke mensen leren kennen en ben van plan ook heel veel te gaan zien. Over een paar weken ben ik van plan om naar Panama te gaan (ongeveer 15 uur in een bus), het schijnt de moeite waard te zijn!

Jullie horen snel van mij!
Muchos gracias voor het lezen en Adios!

xxxx

  • 10 April 2013 - 07:52

    Petra:

    Hehoi Charlotte, volgens mij is de relaxstand bij jou zo aangezet..... En trouwens alles gaat toch zeker een tempootje lager bij 36 graden Celcius?! Kijk elke avond maar goed onder je lakens of er niets onder is gekropen en houd de deur dicht haha
    Dikke kus uit Dordt waar de lente geloof ik eindelijk begint!
    Xxxxxxxxxxxxx

  • 10 April 2013 - 10:52

    Marijke:

    Hey Charlotte,
    Leuk om je eerste bevindingen te lezen.
    Het zal vast wel anders zijn dan op Hawaii, maar klinkt ook goed met leuke mensen en al die dieren :) Jammer maar begrijpelijk dat ze het bij jou op je kamer ook gezellig vinden:) Zijn de dieren je enige kamergenoten?
    En wasbeertjes, die ken ik alleen uit Blijdorp, heb je er al één gezien?
    Groetjes en geniet van die plonzen in het zwembad en lekker de zee op met je surfboard! Leo en Marijke

  • 10 April 2013 - 12:47

    Inge:

    Ha Charlotte, heb je nog geen leuk huisdiertje geadopteerd? Vindt je moeder ook wel leuk hoor als je wat mee terug brengt...
    Wasberen zijn ook agressieve slopers heb ik wel eens gehoord, dus kijk maar uit.
    Hier zijn de vogeltjes weer nestjes aan het maken. Bij de buren hebben ze een boom omgezaagd en daar zat dus een nestje in van een merel met twee mooie blauwe eitjes...
    Nu moeten pa en ma merel weer een nieuw huis gaan bouwen :-(
    De tijd gaat al weer hard hè, nu ben je al weer een paar weken daar.
    Je Spaans ziet er goed uit hoor! Gewoon doorgaan met oefenen en niet te veel Engels praten met je vrienden daar...

    Groetjes vanuit een zonnig Papendrecht,
    T Inge

  • 10 April 2013 - 17:52

    Heleen:

    Hee Lotje,

    Wat een enge beesten allemaal! Je zou er de kriebels van krijgen... Goed om te horen dat je het naar je zin hebt en dat het Spaans al snel gaat wennen. Lieve groetjes, Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Costa Rica

Talenschool

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Roadtrip

15 Mei 2013

Beautifull Costa Rica

26 April 2013

Panama!

15 April 2013

Oranje boven en een hoop avontuur!

08 April 2013

Pura Vida
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 24368

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: