Beautifull Costa Rica - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu Beautifull Costa Rica - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

Beautifull Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

15 Mei 2013 | Costa Rica, Liberia

Buenas días!

Het werd wel is tijd voor een nieuw verslagje dacht ik zo!
Het duurde eventjes omdat ik al een tijdje niet meer zo veel te vertellen heb. De afgelopen weken ben ik vooral druk geweest met school en als ik geen school had dan deed ik ook niet veel bijzonders.
Wel heb ik nog een leuk daguitstapje gedaan. Ik ben namelijk met een groep van EF een quadtour wezen maken. Dat was super gaaf want we gingen met de quads over een aantal stranden, af en toe maakte we een stop om even te zwemmen ook reden we door het bos en onderweg kwamen we zelfs nog wat apen tegen. Echt een heerlijk gevoel om vol gas over de stranden te scheuren!
Wat ook heel leuk is is dat er vorige week een vriend uit Venezuela, die ik heb leren kennen in Hawaii, is aangekomen in Tamarindo. Voor diegene die mijn verslagen van Hawaii hebben gelezen zullen Juan vast nog wel kennen! Het was wel even gek om hem weer te zien en vooral weer in een nieuw land! Wel handig want ik kan natuurlijk mijn spaans een beetje met hem oefenen!

Afgelopen week zijn we een keer uiteten geweest bij een chique restaurant hier in Tamarindo omdat een paar mensen jarig waren. Iedereen zag er natuurlijk heel mooi uit, meisjes in een jurkje en jongens met een overhemd. Dat ben ik niet meer gewend want meestal loop ik hier in mijn bikini en een korte broek. Maar tijdens ons diner hoorde we ineens mensen schreeuwen: ''We need help!''
Er bleken 3 jongens vast te zitten op play Grande. Het zit namelijk zo, naast Playa Tamarindo ligt Playa Grande en de twee stranden worden gescheiden door een rivier, vol met enorme krokodillen. Om op Playa Grande te komen kun je overdag met een klein bootje de rivier oversteken, maar na zonsondergang gaat de boot dus niet meer. De jongens zaten daar na zonsondergang dus nog en konden niet terug. Meteen werd de politie gebeld maar die zeiden: Pura Vida, en jullie zoeken het maar uit. Dus daar hadden we vrij weinig aan. Uiteindelijk zijn de jongens met angst voor hun eigen leven de rivier over gezwommen. Jaa dat was wel even spannend.

De laatste week merk ik wel dat de regentijd begonnen is. Niet alleen aan de regen ( die twee dagen lang met bakken uit de hemel kwam vallen) maar ook door de muggen en andere insecten die ineens te voorschijn komen.
Maar een paar dagen geleden had ook dat weer iets positiefs want toen ik 's avonds terug naar EF liep kwam ik langs een veld met duizenden vuurvliegjes! een prachtig gezicht!

Gelukkig is het de laatste 3 dagen weer heel zonnig en heb ik weer een paar mooie dingen kunnen zien! Ik ben bijvoorbeeld samen met Juan en Julia naar een strand geweest ongeveer 30 min rijden van Tamarindo. Het was helaas wel weer bewolkt toen we daar aankwamen maar het strand was erg mooi dus dat maakte alles goed!

Gisteren heb ik weer iets geweldigs gezien! Ik ging namelijk met Paul, Beau, Chloe, Juan en Julia naar Rio Celeste. Het was ongeveer drie uurtjes rijden vanaf Tamarindo maar onderweg heb ik mijn ogen al uitgekeken, want hoe dichterbij we bij onze bestemming kwamen hoe groener en kleurrijker de omgeving werd.
Daar aangekomen hebben we ons rimboe-klaar gemaakt (muskitospray op, bergschoenen aan etc) en gingen de jungle in. Rio Celeste is namelijk een rivier in het midden van een jungle. Na ongeveer een uurtje lopen/klimmen door de modder kwamen we aan bij de waterval.
In Hawaii had ik al wel een aantal watervallen gezien maar dit was toch echt de meest bijzondere! Het water was namelijk helemaal blauw, alsof iemand er een beetje kleurstof in had gegooid. Het water is zo blauw omdat het van de vulkaan af komt en door een chemische reactie ontstaat die blauwe kleur (veel beter kan ik het niet uitleggen want ik ben niet zo scheikundig!) Maar het was echt een bizar natuurverschijnsel! Het water stonk ook verschrikkelijk!
Na de waterval gingen we nog een stukje verder door de jungle lopen en toen kwamen we uit bij een ander gedeelte van de rivier die misschien nog wel blauwer leek! Het gekke daar was dat er twee rivieren samen kwamen, De blauwe rivier van het water van de vulkaan en de normale rivier met regenwater en je kon precies de grens tussen de twee rivieren zien, want daar zat een rechte lijn tussen de blauwe en de bruine kleur in. Een geweldig gezicht!
Toen gingen we weer terug door het oerwoud naar onze auto en ondertussen liep ik nog even een paar flinke blaren op en hadden we allemaal ook wel honger gekregen!
Dus gingen we vlakbij in een grappig eettentje, waar ze eigenlijk alleen Casado (rijst,bonen, kip/vis) en een hamburgertje konden maken, eten. Maar dat was helemaal niet erg want de Casado was erg lekker en het was een heel idyllisch plekje. De dochter van de kok/serveerder/barman/host kwam ineens huilend aanrennen, met een babygeitje in haar armen, het bleek dat de moeder van het geitje die dag was overleden en het kleine geitje wist totaal geen raad met zichzelf. Het was onwijs schattig om te zien hoe dat meisje zich bekommerde om het geitje! En het geitje liep haar overal achterna.

Op de weg terug in onze auto was ik goed aan het opletten of ik niet toevallig een tropisch beest in een boom zag zitten, aangezien ik al zoveel mensen heb gehoord over: luiaards, puma's, tucan's etc.
Na een half uurtje naar de bomen te hebben gestaard was het toch echt zo! Ik zag een prachtig Tucan in de boom zitten. Juan trapte meteen op de rem en toen hebben we nog een paar mooie plaatjes van het prachtig beest kunnen schieten! Wat een avontuur weer!

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte van wat ik de afgelopen tijd heb meegemaakt maar treur niet, er komt namelijk nog veel meer! Ik heb namelijk afgelopen week besloten dat ik 9 dagen ga rondreizen door Costa Rica met een aantal vrienden. We huren een auto en gaan op pad! Dus daar zullen jullie nog wel over lezen.

Tot snel!
Dikke knuffel
Charlotte

p.s. De foto's komen nog!




  • 16 Mei 2013 - 01:27

    Misaël:

    Hee Charlotte, wat een bizarre en vooral bijzondere leuke dingen maak je daar mee!
    Ben blij om te horen dat je het daar zo naar je zin hebt!
    Hoe gaat het met je Spaans kun je het al goed verstaan en spreken?
    Misschien kun je ergens een go-pro op de kop tikken of als vervroegd kerstcadeau vanuit het thuisfront op laten sturen om wat leuke shots me maken van al je avonturen!
    Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen!
    Maar dat, en méér in de volgende aflevering van Charly goes Coco Loco on Costo Rica

    Groeten en veel plezier gewenst uit Rotterdam

  • 16 Mei 2013 - 08:35

    Petra:

    Het is erg leuk om vanuit( nu regenachtig) Italie jouw verslag te lezen! Dat van die enorme krokodillen wist ik helemaal niet....doen jullie wel voorzichtig!! Ik zie je er voor aan dat je in je cocktailjurkje gewoon het water in springt om iemand te redden :) Maar goed wij vertrouwen erop dat je jezelf wel kunt redden en dat is maar goed ook als ik er aan denk dat je straks zo'n rondreis- avontuur gaat meemaken... Wij willen wel een foto zien van die krokodillen trouwens en van nog meer moois! Dikke knuffel van ons! Xxxxxx

  • 16 Mei 2013 - 11:23

    Inge:

    Hoi Charlotte, hier regent het ook terwijl het toch geen regenseizoen is volgens mij. Ik ben ook heel benieuwd naar je foto's! Die tip van Misaël is zo gek nog niet, ik heb al zo veel leuke foto's van een Go-pro geizen...

    Groetjes en geniet maar lekker verder.

    T Inge

  • 16 Mei 2013 - 17:47

    Charlotte:

    Hahaha als jullie dan even met mijn ouders gaan praten over die go pro komt het vast goed!

  • 16 Mei 2013 - 18:49

    Petra:

    Ja daaag, we hebben net een nieuwe batterij voor je fototoestel opgestuurd..... Ga daar eerst maar ff mee aan de slag :) xxxx

  • 16 Mei 2013 - 19:15

    Marijke:

    Hey Charlotte
    Leuk om weer van alles te lezen over je belevenissen. Kunnen we hier ook een beetje meegenieten van al het moois dat je ziet en mee maakt. Geniet maar van de zon - het komt hier met bakken tegelijk uit de lucht!
    Groeten van Marijke en natuurlijk ook van Leo, Joost en Anneloes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Costa Rica

Talenschool

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Roadtrip

15 Mei 2013

Beautifull Costa Rica

26 April 2013

Panama!

15 April 2013

Oranje boven en een hoop avontuur!

08 April 2013

Pura Vida
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 527
Totaal aantal bezoekers 24368

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: