Hola Costa Rica! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu Hola Costa Rica! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

Hola Costa Rica!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

30 Maart 2013 | Costa Rica, Liberia

Hola Amigos,

Hier een berchtje vanuit het warme Costa Rica.
Mijn reis ging prima, maar het duurde wel weer erg lang! Gelukkig zat ik in het vliegtuig weer naast een aardige gast uit Texas waarmee ik bijna de hele reis mee heb zitten kletsen, dus dan ging de reis gelukkig wel wat sneller! Eenmaal aangkomen in Costa Rica werd ik opgewacht door iemand van EF die me naar de Campus zou brengen. Het was een grappig klein mannetje die natuurlijk vrijwel geen engels sprak. De eerste drie vragen kon ik nog wel in het Spaans beantwoorden (Toen dacht hij natuurlijk meteen dat ik vloeiends spaans sprak en ratelde maar door) maar daarna werd het een groot raadsel en hebben we een uur lang een beetje gezwegen. Hij was ook niet zo'n goede chauffeur want hij was steeds met zijn grote licht aan het spelen waardoor hij constant in de ogen scheen van de mensen die in de auto's zaten die ons naderde, je begrijpt.. daar kreeg ie bozen reacties door (toeteren,schreeuwen en terugpesten met hun grote licht) Dus ondanks dat ik zo moe was bleef ik behoorlijk allert door zijn rijgedrag. Bij de campus dook ik vrijwel meteen onder de douche en mijn bed in. Mijn kamer is vergeleken met Honolulu stelt niet zo veel voor, het is een klein hokje met twee bedden en de badkamer en keuken die ik moet delen met 5 meiden, dat is soms wel even dringen. Toen ik aankwam was mijn kamergenootje er niet omdat ze een weekend naar Nicaragua was. Maar ik heb haar ondertussen ontmoet en ze is erg aardig maar wel verlegen. Verder zit het hier helemaal vol met Nederlanders, echt bizar! De campus is trouwens wel heel mooi aan de buitenkant, er is een fijn zwembad met ligstoelen en om de school staan heel veel bomen waar je regelmatig brulapen in rondhangen! Wat maken die beesten een herrie zeg, maar wel super leuk om te zien! Mijn eerste dag moest ik wel even wennen omdat ik natuurlijk helemaal alleen was en niemand kende of op facebook had gesproken, maar gelukkig kwam daar al snel verandering in!
Vandaag was mijn eerste dag op school. Eerst kregen we wat informatie en een rondleiding door Tamarindo. Tamarindo is een schattig klein dorpje vol met leuke barretjes en restaurantje. Vervolgens moest ik het laatste stukje van de toets nog maken waar ik in Nederland al aan begonnen was. Dat hield in: een stukje in het spaans schrijven over mijn reis en de lerares die een praatje met je maakte. Uiteindelijk ben ik in level A2 gekomen en dat vond ik al best goed van mezelf, tenminste niet helemaal een beginner! Mijn eerste echte les was trouwens wel erg lastig omdat de lerares meteen super snel in het spaans ging praten en mij vragen ging stellen en ik gelijk alle werkwoorduitgangen van de verleden tijd op moest noemen (je snapt wel.. die wist ik dus niet) Maar na een lesje merkte ik al wel dat ik al meer had opgepakt en dat ook wat dingen die ik in Nederland heb geleerd weer boven zijn gekomen!

Vanavond ga ik lekker wat eten met Julia, een nederlands meisje waarmee ik het erg goed kan vinden, en daarna gaan we het nachtleven eens ontdekken (jaja op een maandag) Het schijnt hier 4 keer per week girlsnight te zijn, gratis drankjes voor de meiden, dus uitgaan is hier spotgoedkoop!
Jullie merken wel ik red me hier weer prima!

Spreek jullie snel!
Adios


  • 02 April 2013 - 07:42

    Mam:

    Hoi lieve Lot, wat een uitgebreid verslag!!!! Dat is een goed begin! Geniet en leer van alle dingen die op je pad komen en pas goed op jezelf!! Dikke kus pap en mam.xxx

  • 02 April 2013 - 07:52

    T. Inge:

    Hoi Charlotte, wat is het tijdsverschil nu? Vanmorgen moest ik vroeg op en heb ik nog even gekeken of jij soms nog wakker was, maar helaas, je lag vast al in coma na al die drank... Geniet verder maar lekker en doe wel voorzichtig hè!.
    liefs en groetjes,
    Tinge

  • 02 April 2013 - 16:56

    O&O:

    Hallo Charlotte, leuk om je eerste reisverslag te lezen.
    Fijn dat je een aardige kamergenote hebt en ook dat het nederlandse meisje Julia zo gezellig is.
    Succes op school en nog veel plezier.
    Adios O&O

  • 04 April 2013 - 14:04

    Petra(Jill):

    Hoi Charlotte,

    Goed te horen dat je weer veilig bent aangekomen!
    Pff wat een omschakeling om gelijk alles in het spaans te zeggen,ben je net terug uit Hawaii,met alleen maar engels,en dan zo kort daarop weer dit.Knap hoor,doe ik je niet na.
    Ha ha dat van die girlsnights had ik al gelezen van Myanou(heb je haar al ontmoet?) dus let's the party begin!
    Wat heerlijk dat je er een zwembad bij hebt,kun je af en toe lekker afkoelen,wat het is daarbloedheet en klam heb ik gehoord!
    Fijn dat je alweer iemand ontmoet hebt om wat leuks mee te gaan doen,maar met zoveel nederlanders gaat die groep vast heel snel groeien!

    Morgen vertrekt Jill naar Curacao en heeft er uiteraard heel veel zin in,ben benieuwd of haar sollicitatie's daar wat gaan opleveren!

    Nou meisje geniet er maar weer lekker van,en please send us a little bit of the sunshine!!!Brrr,nog steeds ijs koud hier!

    Liefs uit Arnhem.X

    Nou meisje,geniet er weer van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Costa Rica

Talenschool

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Roadtrip

15 Mei 2013

Beautifull Costa Rica

26 April 2013

Panama!

15 April 2013

Oranje boven en een hoop avontuur!

08 April 2013

Pura Vida
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 24391

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: