An amazing day - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu An amazing day - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

An amazing day

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

10 Januari 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Hallo allemaal,

Ik schrijf dit verhaal terwijl ik uitgeput op mijn bed lig. Wat een dag!
Ik zal jullie vertellen wat ik vandaag allemaal heb meegemaakt.
Een paar dagen geleden leerden wij een paar jongens kennen uit Venezuela en gisteren werden we uitgenodigd om gezellig een drankje te doen bij hun op de kamer. Daarna gingen we naar een bar met z'n allen. En omdat dat zo'n geslaagde avond was vroegen de jongens of we de volgende dag zin hadden om met hun mee te gaan.
Daar moesten we even over denken, want om nou meteen in de eerste week van school 3 lesuren te missen vonden we eigenlijk niet zo slim. Maar omdat 1 van de jongens een gids is op het eiland en de andere een auto had gehuurd waren we al snel om.
Daar gingen we dan.. met z'n zessen in een Jeep terwijl we allemaal doodop waren van de avond ervoor en we niet meer dan 4 uur hadden geslapen. Onze eerste bestemming was Hanauma bay, dat is een prachtig strand (een baai) waar je heel mooi kunt snorkelen. Dat hebben we dan ook vollop gedaan en we hebben zelfs wat schildpadden gespot. Toen we een tijdje op het strand lagen dachten we in de verte Walvissen te zien.. Maar de jongens maakte ons belachelijk door te zeggen dat het vast alleen golven waren. Maar precies op dat moment sprong er een enorme walvis uit het water aan de horizon, iedereen had het gelukkig gezien.. want ook nu ik dit weer typ klinkt het heel ongeloofwaardig.
Na een tijdje hadden we het wel weer gezien op het strand en gingen we naar onze tweede bestemming: Koko head! Dat is een berg waar ze ooit een spoorlijn hebben aangelegd, waarom ie daar ligt weet ik niet want ik kan me niet voorstellen dat er ooit een trein overheen kon gaan want het is enorm steil. Maar tegenwoordig kun je de rails dus als trap gebruiken om de berg te beklimmen. Het waren ongeveer 1042 treden dus ik hoef je niet te vertellen hoe zwaar dat was.. Ook was het soms best eng omdat er op sommige plaatsen geen traptreden waren maar dan moest je gewoon over de balken van de rails lopen en daaronder was het dan 4 meter diep ofzo (Gelukkig zijn de jongens echte gentlemen en hielpen ze ons goed omhoog en naar beneden) en omdat het zo steil was was het ook niet altijd even fijn om achterom te kijken omdat het zo ontzettend hoog is. Na 45 min lang traplopen in de hitte kwamen we eindelijk boven en dat was absoluut de moeite waard, we hadden een prachtig uitzicht over een groot deel van het eiland. We hebben een tijdje doorgebracht op de top van de berg. Naar beneden ging een stuk sneller en dat was ook veel minder zwaar omdat ondertussen de zon al bijna weg was. Gelukkig maar want ik had ondertussen al flinke spierpijn in mijn benen en billen.

Ik zit pas 5 dagen op dit mooie hawaii en ik heb nu al zoveel leuke dingen gezien, maar er is nog zoveel meer te doen.
Jullie horen snel van mij!

zonnige groetjes uit Hawaii

p.s. Ik hoorde dat het bij jullie al flink aant vriezen is.. ik kan het me haast niet voorstellen!

  • 11 Januari 2013 - 11:41

    Petra:

    Wat een mooie dingen zie jij Lot! Ik denk dt ik ook een ochtendje gespijbeld had als ik de kans kreeg om in een Jeep te stappen en zoveel moois tezien! Nu weer ertegenaan ....en op tijd naar bed!

  • 11 Januari 2013 - 20:56

    Opa En Oma:

    Hallo charlotte,wat een leuk verslag van je belevenissen.Zo blijven we goed op de hoogte wat je allemaal meemaakt.Heb je ook nog tijd om naar school te gaan? Op facebook zagen we ook leuke foto's.Wat een gezellige groep hebben jullie.Groetjes van O & O

  • 12 Januari 2013 - 09:03

    Charlotte Van Der Graaf:

    Hallo O&O!
    Ik vind het erg leuk dat jullie mijn verslagen lezen!
    Haha jaa natuurlijk ga ik ook naar school!
    binnekort zal ik weer een nieuwe blog schrijven want ik heb alweer gave dingen gedaan die ik graag wil delen!

    Dikke kus uit Hawaii!

  • 12 Januari 2013 - 09:53

    Erik:

    Lotto! Volgens mij ga jij het de komende maanden wel uit houden op dat eiland! Wat gaaf dat jullie een walvis hebben gespot. Je verhalen zijn leuk om te lezen! Ik weet alleen niet of ik het hier wel ga volhouden met al die strandfoto's op facebook elke ochtend :) stuur ook maar eens een foto als het regent daar! Veel plezier Xx

  • 13 Januari 2013 - 08:48

    Petra(moeder Van Jill):

    Hoi Charlotte,wat leuk dat je dit blog schrijft!
    Natuurlijk ben ik wel op de hoogte van al jullie avonturen,maar wel leuk om het op deze manier te delen met andere!
    Wat SUPER dat jullie na een week Hawaii,al zulke mooie dingen hebben gezien,fijn te weten dat Jill ook een vriendin heeft gevonden om dat mee te delen!
    Ook ik dacht....mmmm nu al spijbelen,en net begonnen op school :-(,maar als ik daarna lees wat voor een dag jullie hebben gehad,dan denk ik,ach geef ze eens ongelijk!
    Geniet van het leven je bent er maar even zei de oma van Jill altijd,en dat doen jullie!

    Enjoy and have fun girls!

    Lieve groeten uit het koude nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Honolulu

2 maanden talenschool

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2013

Maui! Het laatste eiland

07 Maart 2013

Beautiful Kauai

04 Maart 2013

Hooggeeerd bezoek

22 Februari 2013

I believe I can fly

12 Februari 2013

een snelle update!
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 24389

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: