I'm in love - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu I'm in love - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

I'm in love

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

14 Januari 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Allereerst zal ik de titel van mijn verhaal even uitleggen.. (voordat mijn moeder een hartaanval krijgt) want nee mama ik ben niet verliefd geworden op één of andere surferdude maar op het prachtige land Hawaii! Elke dag verbaas ik me opnieuw hoe mooi het hier is.
Afgelopen vrijdag was ik al vroeg klaar met school toen Juan, Diran en Jonatan (mijn vrienden uit venezuela) vroegen of ik zin had om met hun mee te gaan na school, want ze wilde weer een gezellig uitstapje maken. Gelukkig waren Jill en Eva toevallig eerder klaar met school dus konden we met z'n drieen gaan. We hadden afgesproken voor de resedentie, maar toen we daar aankwamen schrokken we een beetje omdat er zoveel mensen stonden.. en ze maar 1 auto hebben. Maar dat was voor ons geen probleem want wij hadden al een plekje gereserveerd haha. Uiteindelijk zijn we met zn 8en in de auto gegaan, 2 voorin, 4 op de achterbank en 2 in de achterbak. (opa's Mitubishi was wel fijn geweest toen) Maar het was dus heel gezellig in de auto! Diran zei dat we iets aan moesten doen wat vies mocht worden en schoenen waarmee je goed kan lopen. In de auto kregen we pas te weten waar we nou eigenlijk naar toe gingen, de Maunawili Falls. Gelukkig was Diran (onze gids) weer mee want anders was het nooit goed gekomen, de Maunawili falls liggen namelijk midden in de jungle en zelf was ik na 5 min lopen al verdwaald denk ik. De jungle was prachtig, het is precies zo'n oerwoud zoals je ze in de films ziet. Enorme bomen en heel veel verschillen planten. Het leuke was dat Diran zelfs wat dingen wist over welke vruchten we konden eten, dus ook dat hebben we geprobeerd. De tocht door de jungle duurde ongeveer anderhalf uur. Het was best zwaar doordat er overal modder lag en je ook veel moest klimmen. En ik had nog spierpijn van de trappen in Koko head. Na anderhalf uur kwamen we dus aan bij de waterval en sprongen we gelijk in het water, brrr wat was dat koud. In het water zaten heel veel kleine visjes die allemaal aan je benen gingen sabbelen dus ik kreeg ook nog is een gratis dr Fish behandeling! Rondom de waterval waren hele grote rotswanden waar je heel goed van af kon springen, we begonnen op een metertje of 5. Toen sprongen Jonatan en Diran ineens van 16 meter hoog. Dat zag er zo gaaf uit dat ik dacht.. hey dat wil ik ook! De jongens keken me aan alsof ik achterlijk was. Ook Eva wilde het wel proberen dus daar gingen we dan.. eenmaal boven leek het natuurlijk nog veeeeel hoger, maar ik heb mijn ogen dicht gedaan en ben gesprongen.
Na een tijdje zwemmen moesten we weer terug, want we moesten voor het donker uit het oerwoud zijn. Precies op het moment dat we wilde gaan begon het te regenen (Dat wilde je toch horen Erik?) .. en niet een klein beetje, maar een enorme tropische stortbui. Dat maakte het eigenlijk helemaal af, want het was heel gaaf om tussen al die bomen te lopen terwijl het warm is en het giet.. echt een regenwoud dus. Het nadeel was dat de grond één grote modderpoel werd en je amper normaal kon lopen, het was meer glijden en bij iederen stap ging ik bijna onderuit. Gelukkig waren we net voor het donker terug bij de auto. Het was weer een geweldig uitstapje!

Afgelopen nacht ben ik uitgeweest met allemaal mensen van EF. We gingen naar een chique club waar je ook een VIP gedeelte had en jullie raden het al.. dat hadden ze dus afgehuurd.. Het kostte een fortuin maar omdat Jill en ik waren uitgenodigd hoefde we niks te betalen, dus konden we gratis naar binnen en heel de avond gratis drankjes pakken. (jaa dat hadden we weer goed voor elkaar!)

Nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte.
Aloha

  • 14 Januari 2013 - 08:01

    Tante Inge:

    Hoi Charlotte,

    Je verbaast me!! Dat je gesprongen bent.. echt hoog, ik weet niet of ik het zou durven hoor.
    Leuk om zo je verhalen te lezen, ik zou best even willen komen kijken, lekker in het zonnetje.
    Maar helaas, de plicht roept, ik ga maar weer eens wat dozen klaarzetten voor de voedselpakketten.
    Liefs en groetjes,
    Tinge

  • 14 Januari 2013 - 08:07

    Petra:

    Weer een prachtig verhaal Lot! Van 16 meter springen....gek he dat wij hier thuis af en toe nachtmerries hebben over je avonturen....xxxxxxxx

  • 14 Januari 2013 - 09:42

    Petra(moeder Van Jill):

    Hoi Charlotte,wat een waanzinnige ervaring weer,ben blij dat ik bij jou zoveel te lezen krijg,want de berichtjes van Jii halen het niet bij dit uitgebreide verslag,dus daar zijn we heel erg blij mee.Ik snap je moeder zo goed dat ze af en toe nachtmerries heeft over wat jullie uitspoken,vooral als je even geen contact meer hebt met elkaar;-)
    Nu zijn we weer rustig,en verheug ik me meer op jullie volgende avontuur!

    Geniet,en geef onze dochter een big hug ;-)

    Lieve groet uit het nog steeds koude Nederland!

  • 14 Januari 2013 - 20:27

    Opa En Oma:

    Hallo Charlotte,wat schrijf jij leuke en spannende reisverslagen.Door je manier van vertellen, krijgen we wel een echt indringend verhaal.Maar je moet ons niet zo laten schrikken om van een rots van 16 meter hoog te springen.Meisje neem asjeblieft niet te veel risico's.We kijken nu alweer uit naar je volgende verslag.We wensen je -met de hele groep- nog veel plezier.Hier alles prima. Het is bij ons inmiddels echt gaan vriezen en er valt ook zo nu en dan wat sneeuw. Groetjes en een dikke kus van oma en opa

  • 29 Januari 2013 - 11:45

    Ammie:

    Hee lot,
    Haha mooi geregeld met die drankjes weer hoor! Echt iets voor jou omdat zo voor elkaar te krijgen!
    En wat een mooie fotos zeg, dat filmpje met die gekke trap met balkjes was hier zeker ook ?
    Super tof allemaal!
    Lekker genieten! XXX
    (ja ik zit saai in de mediatheek dus zit lekker al je verslagen te kijken en reacties te maken haha 8) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Honolulu

2 maanden talenschool

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2013

Maui! Het laatste eiland

07 Maart 2013

Beautiful Kauai

04 Maart 2013

Hooggeeerd bezoek

22 Februari 2013

I believe I can fly

12 Februari 2013

een snelle update!
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 24387

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: