Oranje boven en een hoop avontuur! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu Oranje boven en een hoop avontuur! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

Oranje boven en een hoop avontuur!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

15 April 2013 | Costa Rica, Liberia


Buenos días amigos,

Het is weer is tijd voor een update!
Ik heb weer een hele leuke week achter de rug!
Zoals sommige waarschijnlijk al hebben gezien op facebook heb ik hier met alle Nederlanders (en nederlandse belgen) koninginnendag gevierd. Jaa.. ik weet natuurlijk dat we veelste vroeg waren maar aangezien de helft niet aanwezig zou zijn op de ''echte'' koninginnendag (of was het nou koningsdag?) hadden we besloten het wat eerder te gaan vieren. En dat was een groot succes! Overdag waren we al druk bezig met de voorbereidingen, iedereen kocht een oranje shirt en ook werd er rond een uur of 3 al flink gekookt. Op het plan stond namelijk ook een etentje. Niet zomaar een etentje maar op het menu stond: hutspot met oma's gehaktballen, patatjes met saté en pannekoeken. Goede combi ook, haha! S'avonds barstte het feestje los, er was alleen een probleempje.. Toen een paar mensen boodschappen ginge doen waren ze andere nederlanders tegengekomen die erg enthousiast waren over onze oranje outfits etc. Toen vonden ze het dus ook nodig om zichzelf uit te nodigen. Wij dachten natuurlijk dat ze een grapje maakte. Maar helaas, om een uur of 7 stonden ze ook echt bij ons op de stoep (Met de heeeeele familie) toen hebben we ze maar vriendelijk gevraagd om weer te vertrekken, want dit was ons feestje en niet bedoeld voor een aantal 12-jarige en oudjes. Toen ze weg waren kon het feestje pas echt beginnen! De nederlandse smartlappen gingen op, de ballonnen kwamen te voorschijn en de kaarsjes gingen aan. Het zag er heel gezellig uit allemaal en was een avond om niet te vergeten (misschien toch nog maar een keertje overdoen op de echte koninginnendag)

Gisteren (zondag dus) stond er weer een leuk uitstapje op de planning. Om 6 uur s'ochtends werden we opgehaald en gingen we naar Rincon de la vieja, dat is een natuurpark met 2 vulkanen waar een hoop te doen was. We begonnen de dag met paardrijden, aangezien ik dat nog nooit gedaan had was ik daar behoorlijk zenuwachtig voor! Maar gelukkig ging het prima en had ik dat beest na een paar minuten wel redelijk onder controle. Een beetje vervelend was wel dat als één van de paarden ging rennen de rest er natuurlijk ook achteraan ging. Het enige wat ik dan nog kon uitbrengen was: TRANQUILO!!! Maar ik ben er gelukkig niet van af gevallen! Na het paardrijden gingen we tubingen, dat houdt in dat je met een band door een natuurlijke wildwaterbaan heen gaat. Ook weer super leuk om te doen! Vervolgens gingen we zipline'en. Dan ga je aan een soort kabelbaan door de bossen en kloven. De eerste keer stond ik wel weer even te trillen op mijn benen, want ja dit was natuurlijk weer iets wat je niet dagelijks doet. Maar uiteindelijk was het natuurlijk super gaaf en ging ik na een tijdje zelfs ondersteboven naar beneden. Na dit alles was ik al behoorlijk moe geworden en had ik flinke trek gekregen, dus het werd tijd voor een goede lunch, en gelukkig stond die ook op ons te wachten. Het was een heerlijk bufet met kip, pasta, rijst met bonen (natuuuuuurlijk), fruit, salade etc. Als laaste gingen we naar de Hotsprings en vulkanische modderpoeltjes. Dat was een soort Spa waar je heerlijk in warmwaterbaden kon gaan liggen en jezelf in kon smeren met modder die goed voor je huid scheen te zijn. Maar EF zou EF niet zijn als daar niet een moddergevecht van kwam.. en na 10 min zat de modder niet alleen op mijn huid maar ook in mijn mond, ogen, oren en haar. Heeeel fijn!
Zoals je wel kunt lezen was het een super leuke en avontuurlijke dag!

Ik spreek jullie snel!
Adios!

p.s. Mijn foto album is vol dus jullie moeten even wachten op de foto's die bij dit verhaal horen. Hou mijn blog nog maar even in de gaten ;)



  • 15 April 2013 - 19:23

    Petra:

    Het is Koninginnedag zonder n haha en volgend jaar wordt het Koningsdag....
    Wat een leuke avonturen heb je weer meegemaakt Lot! Dordt moet voor jou toch doodsaai zijn :) Geniet van alles en leer af en toe wat Spaans.... Het Spaanse boek heb ik van mevrouw Alzueta al gekregen en komt via de ouders van Myanou jouw kant op! Xxxxxxx

  • 15 April 2013 - 22:15

    T. Inge:

    Hoi Charlotte,
    Heb je de modder al weer afgespoeld? Ik zat net helemaal onder het zand, dat is ook zo lekker om uit je haar te wassen zeker als het allemaal vermengd is met water van de hogedrukspuit... Maar goed de achtergevel van ons huis is weer wat witter en daar ging het om.
    Lekker sportief dagje heb je gehad, je zult morgen vast wel wat spieren voelen waarvan je niet wist dat je ze had ;-) Ga je nu in Nederland ook paardrijden? Dan kan je vader die manege misschien kopen...

    Nou de groetjes maar weer en tot de volgende blog.
    Ook de groetjes van oom Ad.
    Tinge

  • 16 April 2013 - 20:34

    Oma En Opa:

    Hallo Charlotte,wat hebben we weer een leuk reisverslag van je gekregen.
    We merken wel dat het heel wat anders is dan op Hawaii; Maar we hebben het idee,dat je nu je draai wel hebt gevonden. Het was zeker wel een hele belevenis om eens te gaan paardrijden.
    Zaterdag zijn we met je vader en moeder naar FROZEN PLANET IN CONCERT in het Ziggodome geweest,
    het was geweldig.
    Charlotte groetjes en kusjes van O & O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Liberia

Costa Rica

Talenschool

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2013

Roadtrip

15 Mei 2013

Beautifull Costa Rica

26 April 2013

Panama!

15 April 2013

Oranje boven en een hoop avontuur!

08 April 2013

Pura Vida
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 24381

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: