Maui! Het laatste eiland - Reisverslag uit Kalāheo, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu Maui! Het laatste eiland - Reisverslag uit Kalāheo, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

Maui! Het laatste eiland

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

12 Maart 2013 | Verenigde Staten, Kalāheo

Hallo allemaal!

Dit is mijn laatste blog over het prachtige hawaii! Het is zo bijzonder om te zien hoeveel de eilanden van elkaar verschillen. Maui is weer totaal anders als Kauai en Oahu! Vanaf Kauai namen we weer ''de bus'' naar Maui met een korte landing in Honolulu, waar we ineens de enige in het vliegtuig waren omdat iedereen daar uitstapte.
In Maui was het iets minder groen dan Kauai maar net zo prachtig. Toen we aankwamen in het hotel (wat erg mooi was!) gingen we lekker lunchen met uitzicht op het water en jahoor.. voor onze neus sprongen er ineens walvissen uit het water! We dachten dat het iets heel bijzonders was op dat moment, maar hoe langer we daar zaten hoe meer walvissen we zagen! Hele groepen zagen we voorbij zwemmen! Een prachtig en voor ons natuurlijk heel bijzonder gezicht. We konden er geen genoeg van krijgen en bleven maar naar de zee staren om er zoveel mogelijk te spotten. De volgende dag zijn we eerst een tijdje naar het strand geweest en konden we weer prachtig snorkelen. Ook hebben we meteen een walvissentocht gedaan. Dat was weer een geweldige ervaring! Op het begin waren we een beetje negatief omdat we na een kwartier varen nog geen walvis hadden gezien terwijl ze aan de kant steeds met bosjes boven water kwamen. Maar toen was het eindelijk zo ver! De kapitein had een grote groep walvissen gespot en ging er gelijk achteraan, wel 8 mega grote walvissen! Zeven mannetjes vochten om 1 vrouwtje en dat was een spectaculair gezicht! We hebben de groep met walvissen wel een uur lang kunnen volgen en ze kwamen vlak langs de boot.
Je kunt je bijna niet voorstellen dat zulke enorme beesten in de zee zwemmen!
Een van de bemanningsleden hield op een gegeven moment een soort microfoontje in het water waardoor we konden horen wat voor geluiden de walvissen maakten. Het was heel bizar om te horen dat er zoveel geluiden onder water waren die wij boven water totaal niet konden horen.

De volgende dag stond 'the road to Hana' in de planning. Dat is een weg door de bergen die uiteindelijk uitkomt bij het kleine stadje Hana. Een prachtige tocht waar je onderweg meerdere watervallen kon bekijken en schitterende natuur tegen kwam! Het meest opvallende van Hawaii is dat er ontzettend veel bloemen zijn! Er zijn bomen vol met bloemen in allemaal verschillende kleuren, en ook op de weg naar Hana was dat een bijzonder gezicht! Onderweg zijn we even gestopt bij een grappig kraampje waar ze fruit verkochten, daar dronken we een lekker bakje koffie met een stukje 'bananabread', dat is een soort cake met bananensmaak en noten, heeeeeerlijk! Toen zijn we ook nog even bij 'the black sand beach' gestopt, een mooi strand waar het zand dus helemaal zwart is, dat komt door de vulkaan. Het zand was natuurlijk heel warm een apart gezicht!
Hana zelf was niet heel bijzonder maar wel leuk om even gezien te hebben omdat de mensen die daar wonen een soort van Hippies zijn die weinig nodig hebben en vaak hun eigen eten verbouwen omdat de dichtsbijzijnde stad 2 uur rijden is door smalle kronkelweggetjes langs de berg.

Dit was mijn hawaiiaanse avontuur, hierna zal er natuurlijk nog een klein blogje volgen over Los Angeles. Maar daarna zullen jullie een aantal weekjes moeten wachten!

Liefs,
Charlotte

• 13 Maart 2013 - 06:37

Petra:

Weer goed gedaan Lot...later zal je je eigen reisverhalen zelf ook met heel veel plezier teruglezen! Wij begrijpen nu waarom je het zo fijn had in Hawaii!! Wij zijn helemaal ondersteboven van de prachtige natuur, het heerlijke weer en de vriendelijke mensen die er wonen! We willen zeker nog eens terug!

• 13 Maart 2013 - 11:52

Inge:

Wat genieten jullie van alle mooie dingen in de natuur! Geweldig ook die walvissen zo dichtbij. was je niet bang dat het bootje omgegooid zou worden?
    Tot gauw!
    T. Inge

• 16 Maart 2013 - 16:04

Lisanne Kooijman:

Wow lot, mooie foto's! heel bijzonder dat zwarte zand, was wel erg apart zeker:) Enne welkom thuis!
    x lisanne