I love the North Shore! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu I love the North Shore! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Charlotte van der Graaf - WaarBenJij.nu

I love the North Shore!

Blijf op de hoogte en volg Charlotte

03 Februari 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Alohaa!

Alvast mijn excuses voor mijn taalgebruik, want aangezien ik nu al in het engels denk is het voor mij een hele opgave geworden om normale nederlandse zinnen te maken!

Pfoee dit was weer een leuk maar vermoeiend dagje. Vandaag ben ik namelijk weer naar North Shore geweest. Het was een prachtige zonnige dag, geen wolkje aan de lucht. We hadden om 9 uur afgesproken, en dan zouden Juan en Diran klaar staan met de huurauto, maar het zijn zuidamerikanen dus dan weet je het al. 2 uur later kwamen ze dan eindelijk aanrijden! Ik ben er ondertussen al aan gewend dat iedereen hier uren te laat komt omdat ik met veel zuid amerikaanse mensen om ga, dus ik maak me er niet meer zo druk om!
De twee auto's waren er, maar er was nog 1 probleempje.. we waren met 19 personen. Maar ook dat probleem werd snel opgelost, in de auto waar normaal gesproken 7 personen in konden gingen er nu 12. En in de andere auto waar 5 stoelen in zaten gingen 7 mensen. Ik zat dus in de auto met 12 personen, maar dat was alleen maar leuk, gezellig met z'n allen liedjes zingen en kletsen en voor ik het wist waren we al in North shore. Daar werd me verteld dat er een surf wedstrijd was op het strand genaamd Volcom pipe pro. Het strand zat vol met mensen en overal stonden camera's, ook wij zijn een paar keer gefilmd, dus ik gok dat ze me op de lokale televisie wel gezien hebben!
Het was heel gaaf om al die professionele surfers te zien surfen op de enorme pipelines (golven dus). De winnaar van de wedstrijd was John John Florence, een van de beste surfers van de wereld. Hij is nog maar 20 jaar oud, maar zooooo goed! Wij zaten op een perfecte plek op het strand vlak naast een podium waar alle surfers nadat ze uit het water kwamen heen liepen, dus toen John John langs kwam zijn we op hem afgerend en hebben we snel een fototje met hem gemaakt! Weer een geslaagd dagje dus!

Verder heb ik deze week niet veel uitstapjes gedaan, maar vooral genoten van het prachtige waikiki. Ik zal jullie een beetje beschrijven hoe het hier er uit ziet want in mijn andere blogs kwam dat nog niet echt goed naar voren. Om te beginnen is er natuurlijk een prachtig strand met wit zand, palmbomen en helder blauw water. Het water is altijd vol met surfers, het zijn vooral beginners omdat de golven bij waikiki beach niet zo hoog zijn. Doordat er zoveel gesurfd wordt is ook alles daaraan aangepast, het strand ligt vol met surfboarden. En de mensen moeten die dingen natuurlijk ook vervoeren, dus je ziet regelmatig mensen met surfboarden op hun hoofd of gewoon onder hun arm. Een ander ding dat heel erg opvalt is dat er heel veel mensen op blote voeten lopen, niet alleen op het strand maar ook in de stad, ook ik doe daar graag aan mee. De eerste dag op school vertelde ze me dat het verplicht was om schoenen/slippers te dragen, eerst vond ik dat heel raar dat ze dat zeiden omdat ik dacht... wie gaat er nou zonder schoenen naar school?.. maar nu snap ik het, haha!
Op het strand meren ook vaak zeilbootjes aan maar die zijn vooral bedoeld voor de toeristen (haha ik praat nu over toeristen alsof ik zelf een local ben). Altijd als er een bootje aankomt staat er een man die op een schelp blaast, een heel gek geluid waar ik nog steeds niet aan kan wennen als ik op het strand lig.
Een groot nadeel is, overdag is waikiki een leuke vrolijke stad maar 's avonds veranderd de stad enorm, er zijn hier namelijk heel veel ''homeless people'' op straat. Daardoor wordt er veel druggs gebruikt en lopen er ook veel hoeren op straat. Dus 's avonds over straat in m'n eentje doe ik dus ook nooit!
Een ander nadeel.. noujaa nadeel.. eerder gewoon iets wat ik heel eng vind, is dat er vrijdag een tijgerhaai van 2.5 meter is gespot bij waikiki beach, precies op de plek waar alle surfers zijn. Een van de local surfinstructeurs vertelde me dat hij dit nog nooit had meegemaakt terwijl hij er al 14 jaar werkt! Gelukkig is er niemand aangevallen! maar ik stap nu toch wel met een ander gevoel het water in.

Als laatste wil ik nog wat vertellen over school aangezien Lisanne daar naar vroeg. Het is erg leuk op school, Ik heb een hele leuke lerares en klas dus naar school gaan is helemaal niet zo erg, ik vind het zelfs wel fijn om een beetje structuur in mijn week te hebben. De lessen zelf zijn niet zo bijzonder, we werken veel uit een boek en moeten soms wat presentaties houden en veel in groepen werken.
Wel heb ik naast mijn normale lessen ook spinclasses, daarin doen we vaak spelletjes. Dus er wordt genoeg gelachen op school!

Nu zijn jullie weer een beetje op te hoogte van mijn avontuur!
En oja, voor de mensen die het nog niet weten, mijn volgende avontuur wordt niet Malaga maar Costa Rica!!!! Mijn bestemming is gewijzigd!

Tot snel
Hawaiiaanse groetjes






  • 04 Februari 2013 - 10:34

    Petra:

    Weeer goed je best gedaan Lot! En doe de groeten aan die tijgerhaai als je hem nog eens tegen komt :(

  • 04 Februari 2013 - 11:25

    Petra:

    Schrijven ze trouwens in het Engels wijzigen met ei :) :)

  • 04 Februari 2013 - 12:17

    Philine:

    Zo'n strand wil ik ook wel klinkt geweldig!
    Ik geloof dat we ons niet zorgen hoeven te maken of je je wel vermaakt.
    Leuk dat je iets over school hebt verteld.

  • 04 Februari 2013 - 15:05

    Sigrid:

    Hi Charlotte, meid wat maak jij veel mee zeg! Super, wat een avontuur.
    Jouw vader en moeder zijn zaterdag een hapje komen eten en vertelden toen over jouw blog.
    Ik ga het zeker bijhouden....veel plezier nog maaruh....doe je wel een beetje voorzichtig?
    Groetjes,
    Sigrid (jeweetwel, moeder van Nick)

  • 04 Februari 2013 - 16:50

    Lisanne Kooijman:

    Hey lot,
    Weer een super leuk verhaal!
    mooi dat het goed gaat op school;) en kan je ook al goed surfen?

    Liefs, lisanne

  • 04 Februari 2013 - 19:43

    Marjolein Boersma:

    Ha die Charlotte, zo te lezen en te zien, beleef jij ontzettend veel plezier en avontuur!!
    Als ik je verslagen lees, dan wilde ik ook wel weer 18 zijn, ( beetje jaloezie hoor) Ha Ha,
    maar helaas , ik wens je nog een fijne tijd, ook zo meteen met je pa en ma. En hopelijk is die tijgerhaai dan verdwenen en komen er dolfijnen voor in de plaats.
    groetjes en veel liefs marjolein boersma

  • 04 Februari 2013 - 20:22

    Peter De Beer:

    Hoi Charlotte,

    Je verhaal is nog goed te volgen ondanks dat je al in het Engels denkt!
    Leuk dat je iedereen zo goed op de hoogte houd!
    Het ziet er naar uit dat je je nog geen seconde verveeld hebt!

    Veel plezier nog!

    Groeten Peter, Sonja, Jeroen en Anne

  • 05 Februari 2013 - 10:03

    Petra(Jill):

    Hoi Lot(ik noem je ook maar ff zo omdat Jill die naam ook gebruikt)En verder ook iedereen geloof ik.

    Wat een eng verhaal over die haai,gelukkig dat je niet aan het surfen was,en ik snap dat je nu toch wel even om je heen kijkt voordat je in het water gaat.

    Leuk dat je ook nog wat over school verteld,anders lijkt het op een lange vakantie,maar ik weet inmiddels dat er ook gestudeerd moet worden,maar ach hoe erg is dat,om op een wit strand incl palmbomen je huiswerk te moeten maken?

    Inmiddels zie ik je steeds bruiner worden op de foto's.....jaloerssss,bij Jill gaat het er weer snel af,helaas,maar goed,zonnebankje af en toe.....

    Nou meis,geniet van alles weer.

    ALOHA

  • 05 Februari 2013 - 14:33

    Oma En Opa:

    Hallo Charlotte, leuk om weer zo'n uitgebreid verslag van je te krijgen.
    Wat beleven jullie daar veel leuke dingen.
    Fijn dat het ook op school goed gaat. Straks spreek je beter engels dan nederlands.
    Ook de foto's zijn prachtig.Wat een schitterend strand hebben jullie daar.
    nog veel plezier van O & O

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Honolulu

Honolulu

2 maanden talenschool

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2013

Maui! Het laatste eiland

07 Maart 2013

Beautiful Kauai

04 Maart 2013

Hooggeeerd bezoek

22 Februari 2013

I believe I can fly

12 Februari 2013

een snelle update!
Charlotte

Actief sinds 29 Dec. 2012
Verslag gelezen: 766
Totaal aantal bezoekers 24360

Voorgaande reizen:

30 Maart 2013 - 01 Juni 2013

Costa Rica

05 Januari 2013 - 15 Maart 2013

Honolulu

Landen bezocht: